بازگشت

نگاه ويژه كمال خواهي اسلام به انسان و چرايي آن


اسـلام بـه عـنـوان آخـريـن و كـامـل تـريـن ديـن از سـلسـله اديـان آسـمـانـي از جـامـعـيـت و كـمال مطلق برخوردار است و لذا همه راهكارها و قوانين لازم براي رستگاري و سعادت همه جانبه انسان و رساندنش به كمال مطلوب را تشريع كرده و فرا راه بشر نهاده است.

چـرا كـه تـنـهـا در پـرتـو قـوانـيـن آسـمـانـي جـامـع و كـامـل اسـت كـه انـسـان مـي تـوانـد بـا عـمـل بـه آن قـوانـيـن، بـه كمال حقيقي و سعادت و رستگاري برسد.

ايـن بـحـث را در ذيـل پـي مـي گـيريم. با اين توضيح كه ابتدا، فلسفه تشريع دين و ضـرورت ديـن داري را بـيـان مـي كـنـيـم و سـپـس بـه تـبـيـيـن جـامـعـيـت و كـمـال ديـن اسـلام، بـه عـنـوان تـنـهـا ديـن تـأمـيـن كـنـنـده آرمـان هـاي كمال و متعالي انسان، مي پردازيم.