بازگشت

نجات شيعه


و قال لرجل ايهما احب اليك؟ رجل يروم قتل مسكين قد ضعف، تنقذه من يده؟ او ناصب يريد اضلال مسكين مؤمن من ضعفآء شيعتنا، تفتح عليه ما يمتنع المسكين به منه و يقحمه [1] و يكسره بحجج الله تعالي؟

قال: بل انقاذ هذا المسكين المؤمن من يد هذا الناصب. ان الله تعالي يقول: (و من احياها فكانما احيا الناس جميعا) اي: و من احياها و ارشدها من كفر الي ايمان، فكانما احيا الناس جميعا من قبل ان يقتلهم بسيوف الحديد [2] .

حضرت به مردي فرمود: كدام عمل در نزد تو محبوب تر و مطلوب تر است؟ آيا مردي كه مي خواهد بيچاره اي را بكشد و تو او را نجات مي دهي و يا كسي كه دشمن اهل بيت است و مي خواهد شيعه ي ناتواني را از راه راست منحرف سازد و تو آن شيعه را كه توانايي استدلال ندارد با دليل و برهان از گمراهي رهايي مي بخشي؟

سپس حضرت خود فرمودند:

نجات شيعه اي كه در معرض گمراه شدن است از دست ناصبي (دشمن اهل بيت عليهم السلام) باارزش تر مي باشد، زيرا خداوند مي فرمايد: كسي كه نفسي را احيا كند، گويا همه ي مردم را زنده كرده است و آنها را از كشته شدن با شمشيرها رهايي بخشيده است.


پاورقي

[1] يفحمه «نسخة».

[2] تفسير العسکري عليه‏السلام: ص 348.