بازگشت

دولت جهان شمول اسلامي


در مجله ي «المستقبل» [1] پيرامون رهبري حضرت امام خميني (ره) اين چنين آمده است:

«در حقيقت، دعوت خميني براي برپايي نظام اسلامي، فقط در برابر نظام شاه است و نظام نژاد پرست يهودي در فلسطين اشغالي را توجيه مي كند!»

اجمالا اگر در فضايي آزاد، براي مهتدي، اجازه سخن گفتن و نيز امر به معروف و نهي از منكر داده شود، و به جاهل نادان و گمراه كننده، اجازه نهي از معروف و امر به منكر بدهند! به عبارت ديگر چنان چه به مصلح اجازه ي سازندگي و گسترش عدالت داده شود و به مجرم اجازه ي ويراني و ايجاد فساد، داده شود! چنين خواهد شد كه ملاحظه مي فرماييد!

تمام افراد و گروهها و ملت هاي مستضعف در مغرب و مشرق زمين، نام امام خميني را بر زبان دارند، و هنگام دعا و نماز به ياد او هستند. و فرياد درود بر خميني را همه جا سر مي دهند، و بعضي از آنان بر نوزادان تازه به دنيا آمده ي خود، نام «امام» را مي نهند، و برخي از خيابانهاي شهرهاي بزرگ خود را به نام «امام» زيور مي بخشند و اين حقيقت انكار ناپذير است كه اگر كسي پايبند صدق و راستي باشد، از «بگين» و «دايان» آنچه را كه استحقاق دارند و شايسته آن هستند، ياد خواهد نمود.

اينك از اين موارد كه بگذريم، آن چه را كه تورات كنوني يهود، در رابطه با برخورد با ديگران به يهود گفته است، اشاره مي كنيم. و هم چنين پيرامون نظر قرآن راجع به دستور رحمت و ياري و تعاون به تمام آنهايي كه با مسلمين جنگ ندارند، مي نگاريم:

تورات به بني اسرائيل، دستور تجاوز و دشمني و ظلم و خشونت را تا آن جايي كه در توان دارند - داده است، از جمله در تورات تحريف شده، آمده است كه: «بكشيد ديگران را تا اين كه كسي نماند، از پير و جوان، پسر و دختر، نوزادان و زن، نگذاريد و به آنان رحم نكنيد.» [2] .


رژيم اشغالگر قدس (اسرائيل) نيز اين اعمال را در فلسطين پياده نموده و افزون بر آن، در «ديرياسين»، شكم زنان حامله را دريدند به طوري كه صهيونيست ها با يكديگر بر سر اين كه در شكم مادران باردار، پسر يا دختر باشد، شرط مي بستند و شكم آنان را مي دريدند!

اما قرآن به مسلمانان درباره اقوامي كه با ما جنگ ندارند اين چنين فرموده است:

(لا ينهيكم الله عن الذين لم يقاتلوكم في الدين و لم يخرجوكم من دياركم ان تبرهم و تقسطوا اليهم ان الله يحب المقسطين).

: خدا شما را از دوستي با آنان كه با شما در دين جنگ و دشمني نكرده و شما را از ديارتان بيرون ننمودند، از نيكي كردن به آنها نهي نمي كند بلكه با آنها به عدالت و انصاف رفتار كنيد، كه خدا مردم عادل و دادگر را دوست مي دارد».

معني اين سخن آن، است كه اسلام براي تمام ملتها است، و مختص به پيروان اسلام نمي باشد، و حتي خير و صلاح كساني را كه به آن ايمان نداشته باشند نيز مي خواهد و اين صلاح و سعادت را تا زماني كه دست به سلاح بر ضد اسلام نبرده و اقدام به قيام مسلحانه و دشمني با نظام نكنند و به پيروان اين شريعت آسماني آزار نرسانند، فراگير است.

آيا با اين همه، مي توان گفت: وجود حكومتي براساس قرآن به دست انسانها، برپايي دولتي صهيونيستي و تروريست را توجيه مي كند؟! معيار و ميزان سنجش و وجه اشتراك آن كجا است كه بتواند ميان بهشت و دوزخ را تمايز دهد؟


پاورقي

[1] 1972 / 2 / 17 م.

[2] سفر حز قيل / اصحاح 9 فقره.