بازگشت

عدم شناخت دقيق از جايگاهها


جاي گاه هر كدام از اين سه در لوح محفوظ معين است و اين مهم به مسلمانان ابلاغ شده است .

مسلمان واقعي لازم است كه اين چارت تشكيلاتي را به خوبي ملاحظه كند.مسلمان اگر بين خود و خدا واسطه اي امين قرار ندهد، به زودي به انحراف كشيده خواهد شد.

كساني كه به خاطر رسيدن به مقام و نام و شهرت از اين موقعيت سود بردند، درتاريخ به وفور ديده مي شوند. آناني كه القاب خليفه الرسول و خليفة الله را يدك كشيدند و ازبي توجهي مردم عصر خود سودجويي نمودند. وقتي به جاي گاهها و اشخاص صلاحيت دار توجه نشود و يا به آنها ظلم شد، انحطاط قهري است .

چراغ هاي هدايت توسط پيامبر با تمام خصوصيات و تعداد آنها بيان شد، اما دريغا كه مردم آن عصر وقعي نگذاشتند و اين جا بود كه بني اميه ، بني عباس و... سر در آوردند.عدم درك و توجه مردم به جاي گاه اولياي الهي سبب شد كه دشمن مسير انحراف را بگشايد و پس از آن ، عاشورا ظهور كرد تا چهره پليد آنان را نشان دهد. عاشورا با هشدارهايش مردم را متوجه اسلام كرد.

در يكي از صحنه ها وقتي اشبه الناس به رسول الله مؤذن مي شود؛ يعني مردم ! اين صدا و سيماي پيامبر است كه مي بينيد. اي انسان هاي خفته ! بيدار شويد و واسطه بين خود و خداي خود را نكشيد.

امام (ع) با امامت نماز ظهر روز عاشورا در مقابل دشمن اثبات كرد كه جايگاه امامت غير از جاي گاه خلافت است . خلافت فقط زر و زور و زيور دنيا است ، اما امامت براي دنيا و آخرت است و «الاخرة خير و ابقي ».

امام (ع) با شعرها و رجزهاي حماسي يك بار ديگر اسلام را معرفي مي كند:



انا الحسين ابن علي

آليت ان لا انثني



احمي عيالات ابي

امضي علي دين النبي



واين همان غيرت ديني است كه امام (ع) آن را با زيباترين شكل به تصوير كشيد.

بنابراين جاي گاه امام ، جاي گاهي هدايتي است ، نه حكومتي و حكومت هم درخدمت هدايت است . و اگر مردم اين را درك مي كردند، ائمه به وظيفه خود كه همان هدايت بود مي رسيدند.