بازگشت

از قطع قاطعي به ديگري قطع حاصل نمي شود


و اما اين كه گفته: اربعين سال اول قطعا نبوده.

اگر براي صاحب اين كلام قطع به اين ادعا حاصل شده باشد او را از قطع خودش نتوان منصرف كرد مگر بيشتر تأمل در تواريخ و مقاتل نمايد و بداند كه قطع وي مطابق واقع نيست و اگر اشكال تراشي ها و احتمالها و استبعادها را به دور اندازد، بطلان قطعش معلوم مي شود ولي از قطع او به ما قطع حاصل نمي شود و براي ما قطع وي حجيت ندارد زيرا قطع قاطع به خودش حجت است چنانچه در اصول فقه بيان شده است.

و ان شاءالله تعالي از آنچه شرح خواهيم داد بر خوانندگان گرامي اطمئنان حاصل خواهد شد كه آمدن اسراء اهل بيت عليهم السلام به كربلاء در سال اول بوده و آنچه مشهور ميان شيعه ي اماميه است كه سر مبارك امام حسين صلوات الله عليه را به جسد اطهر و اطيب وي ملحق كرده اند صحيح است و آن را امام سجاد عليه السلام بعد از چهل روز از شهادت با اهل بيت عليهم السلام به كربلاء آورده و ملحق فرموده و اين آمدنش به طريق عادي


بوده نه بطي الارض و امثال آن كه مجرد ادعا و تخيل است و مدركي ندارد و ماندن اسراء اهل بيت عليه السلام در دمشق بيشتر از چند روز نبوده و استيذان ابن زياد از يزيد پليد درباره ي اسراء به واسطه كبوتران نامه بر بوده و انكار مرحوم محدث نوري (ره) و ادعاء وي كه استفاده از كبوتر از أواخر بني عباس شروع شده و از زمان فاطميين در موصل روي كار آمده است ادعاء بي وجه و خالي از تحقيق است چنانچه مي آيد ان شاءالله تعالي.