بازگشت

رسوايي تا كجا


عجب آنجاست كه در محاضرات ج 1 ص 172 راغب از قدامه نقل مي كند كه اولاد زنا نجيب تر از حلال زاده ها هستند زيرا هنگام زنا، مرد با شهوت و نشاط است و فرزند او كامل به دنيا مي آيد، اما در آميزش ‍ حلال، آميزش از شهوت مصنوعي است!! و مانند همين را قطب شيرازي در نزهة القلوب آورده و افزوده است كه به همين جهت عمرو ابن عاص و معاويه از زيركان سياستمدار بوده اند. [1] .

آيا كسي نيست كه از اين جاهلين متعصب بپرسد، بر فرض شما غيرت ديني نداريد؟ اما عقل و علم شما كجا رفته است؟ آيا هر زناكننده اي پر شهوت است؟ آيا هر زناكننده اي عزب و بي همسر است، آيا آن زن زنادهنده كه هر روز با كثيفي مي آميزد و شهوت او مرده است، در انعقاد نطفه بي تأثير است؟!

و از آن طرف آيا هر آميزش حلالي، از روي شهوت مصنوعي و بدون نشاط است؟ خداوند تعصب و محبتهاي بيجا را بكشد كه چگونه عقل و شرع انسان را خام و بي اثر مي كند!! اينها و امثال اينان بدانند كه رسوائي و افتضاح امثال معاويه و يزيد، با آب زمزم و كوثر قابل تطهير نيست، تا چه رسد به اين لقلقه ها و آوازهاي شوم.


پاورقي

[1] کشف الهاويه ص 16.