بازگشت

كاروان پيام در شام


بعد از رسوايي كه براي حزب عثمانيه در كوفه پديدار شد، عبيد الله براي ادامه رجز خواني و ترتيب جشن و نواختن طبل پيروزي، كاروان به سوي شام پايتخت حزب عثمانيه حركت مي دهد. شام كه سال ها شاهد فرهنگ سازي بني اميه مي باشد، افكار و فرهنگ مردم نسبت به اهل بيت دگرگون شده است و همان گونه كه در بخش فرهنگ سازي اشاره شد مردم اهل بيت و قرابتي نزديك تر به رسول الله (ص) از بني اميه نمي شناسند. شامي كه با فرهنگ سازي حزب عثمانيه همواره پايگاه توطئه و بسيج نيروي نظامي عليه تشكل همسوي اهل بيت بود. شام اين گونه را با چه طرفندي مي توان در ان انقلاب فرهنگي پديدار ساخت و چگونه توان اين ذهني هاي در خواب غفلت فرو رفته را بيدار ساخت و چگونه مي توان سايت تبليغاتي كه فريادش به شام برسد فراهم آورد؟!

شايد بهترين راهش همان است كه يزيد با دست خودش زمينه ان را فراهم ساخته است. يزيد با دست خود زمينه رسوايي خويش را فراهم مي سازد. كه عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد. اگر شما را باور نيست به چند سطر در اين باره نگر افكنيد كه كاروان نور و انقلاب چه نقشي را ايفا مي نمايد؟! و اينك حزب عثمانيه به گمان اين كه بر بزرگترين رغيب خود چيره شده است، با شكوهترين جشن را در شام در كاخ هاي سبز بني اميه بر پا مي كند. دستور مي دهند شهر را ازين بندي نموده و چراغاني (با روشن كردن مشعل ها) نمايند. و زنان شام در كوچه بازار و اطراف عبور اسيران به زدن دف و پاي كوبي بپردازند. [1] مراسم بسيار مفصل و با شكوه و با شركت انبوه مردم بي خبر و با شركت سران احزاب چالشگر عليه اهل بيت و با شركت تمام سياست مداران.


پاورقي

[1] بحار، ج 45، ص 127.