بازگشت

قدغن بودن خواندن و نوشتن به پيغمبر


و از اينجاست كه بايد گفت: پيغمبر صلي الله عليه و آله و سلم نيز مثل امام مي توانست بخواند و بنويسد و اين صفت كمال را دارا بود و اگر دارا نباشد نقص لازم مي آيد و امام (ع) بايد در آن صفت بر وي برتري داشته باشد و حال آن كه امام (ع) در هيچ صفت برتري بر پيغمبر صلي الله عليه و آله ندارد بلكه پيغمبر صلي الله عليه و آله است كه در صفت منصب نبوت برتري بر امام عليه السلام دارد و امام (ع) بر آن صفت دارا نيست ولي در سائر صفات كمال با پيغمير (ص) يكسان است فرقي ندارند. پس پيغمبر اكرم صلي الله عليه و آله و سلم با اين كه مي توانست بخواند و بنويسد ولي قدغن بود خواندن و نوشتن بر او تا مبطلين بريب و شك نيافتند چنانچه قرآن كريم بر آن ناطق است.