بازگشت

اعلام بر عموم علاقه مندان به سيدالشهداء


بر عموم علاقه مندان و عزاداران بر سيدالشهداء عليه السلام كه در مواكب حسيني و مجالس نوحه خواني و در محافل سيار كه هر هفته و در ايام وفيات أئمه عليهم السلام تشكيل مي دهند و خودشان را علاقه مند بدين مي دانند


اعلام مي شود:

اگر واقعا علاقه مند به آن حضرت هستند و محبت به آن بزرگوار دارند و مي خواهند تبعيت از سيد مظلومان كنند و در دين خودشان از روي فهم و عقل قدم برمي دارند بايد بدانند كه سيدالشهداء عليه السلام روز عاشوراء در آن موقع گرماي هوا و تشنه لب و هجوم دشمن كه لشكر كفر و ضلالت براي از بين بردن آن حضرت و ياران باوفايش جمع شده بودند نماز را فراموش نكرده و آن را با جماعت نماز خوف به جاي آورده و بر كسي كه عرض كرد يابن رسول الله صلي الله عليه و آله وقت نماز است و با اين كه آن شخص تذكردهنده از شهداء كربلاست فرموده:

(نماز را به ياد آوردي خدا تو را از نمازگزاران قرار بدهد) نفرموده خدا تو را از شهداء قرار بدهد.

پس مقام نمازگزاران واقعي مقاميست كه امام عليه السلام دعا مي كند كه آن شخص را كه از شهداء كربلاست خداوند او را از نمازگزاران نمايد و از فرمايش امام عليه السلام عظمت و اهميت نماز واضح و نمايان است.

پس آنان كه خودشان را از علاقه مندان به سيدالشهداء عليه السلام مي دانند و مجالس سوگواري و محافل سيار تشكيل مي دهند و نوحه سرائي مي كنند و به آن حضرت قدرداني مي نمايند ولي به نماز اهميت نمي دهند و اهانت كرده و استخفاف مي كنند و نماز را از اول وقت آن به تأخير مي اندازند و ضايع مي نمايند چنانچه در اخبار وارد شده كه در آخر الزمان مردم نماز را ضايع مي كنند يعني از اول وقت اش آن


را به تأخير مي اندازند و مشغول كسب و تجارت مي شوند و به نماز اهميت قائل نمي شوند و به آن استخفاف مي نمايند خصوصا آنان كه خودشان را علاقه مند به سيدالشهداء عليه السلام نشان مي دهند نماز را رها كرده و مشغول نوحه سرائي و ندبه گري مي شوند يا در وقت نماز كه از اهم واجبات است اعتناء ننموده مشغول سينه زني مي باشند يا مجلس فاتحه را ختم نمي كنند و يا واعظ در منبر موعظه مي كند يا روضه خوان مشغول ذكر مصيبت است معنايش اين است: اي سيد مظلومان كه خون پاك خود را در راه اقامه ي نماز و برپا نگاه داشتن آن بر زمين كربلاء ريختي ما بر شما قدرداني مي نمائيم و براي ريختن خون تو گريه مي كنيم ولي در آنچه خون تو درباره ي برپا و زنده نگه داشتن آن ريخته شده در آن از تو تبعيت نداريم و نماز را كه در آن موقع در اول وقت با جماعت خواندي ما در آن عمل و هدف تو با شما شركت نداريم و باعث سرزنش مخالفان عالم شيعه مي شويم و موجبات ايراد و اشكال و اعتراض دشمنان شيعيان شما را فراهم مي آوريم و عقلاء و اشخاص فهيمده هر چه به ما نصيحت كنند به حرف آنها هم گوش نمي دهيم بلكه كينه دوزي مي كنيم.