بازگشت

از معجزات رسول الله درباره اميرالمؤمنين


چنانچه گويند كه رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم دست مبارك به بدن آن حضرت كشيد و صحت يافت اگر اين خارق العاده در اينجا قبول شود پس چرا در ادعاي شيخ مفيد (ره) قبول نمي شود در صورتي كه شيخ (ره) تصريح فرموده كه زخم نديدن بدن مبارك امام عليه السلام از آيات باهره ي الهيه بوده است پس امكان دارد پيغمبر اكرم صلي الله عليه و آله و سلم دست مبارك خود را به بدن امام عليه السلام كشيده كه ابدا زخم نبيند چنانچه در قضيه ي خيبر كه چشمهاي مبارك امام عليه السلام رمد داشت از بركت آب دهن مبارك رسول الله صلي الله عليه و آله كه ماليد تا آخر عمرش درد چشمي نديد [1] و نيز از اثر دعاي پيغمبر اكرم


صلي الله عليه و آله گرما و سرما به بدن مبارك امام عليه السلام تأثير نمي كرد و شيعه بر نقل آن اتفاق دارند.


پاورقي

[1] رجوع شود به کتاب نفحات اللاهوت فقيه اعظم شيخ علي کرکي عاملي قدس‏سره مشهور به (محقق ثاني) صاحب جامع المقاصد متوفي (940) ه. ق ص 60 -59 ط نجف که در سال (1360) ه. ق طبع گرديده و نظر به مصلحت محيط عراق نسبت طبع آن را به مطبعه‏ي سعادت تبريز داده‏اند، قصه‏ي رمد چشمهاي مبارک اميرالمؤمنين عليه‏السلام در جنگ خيبر و اعجاز نشان دادن رسول‏الله صلي الله عليه و آله درباره‏ي او در کتب سير و تواريخ از متواترات بوده و قابل آن نيست که کسي بتواند انکار نمايد. رجوع شود به تاريخ طبري ج 2 ص 301 -300 ط مطبعه‏ي استقامه‏ي قاهرة و تاريخ کامل ابن الاثير ج 2 ص 220 ط بيروت و سيره‏ي ابن هشام ج 3 ص 386 ط مطبعه‏ي حجازي- قاهرة و الرياض النضرة محب طبري ج 2 ص 250 ط 2 قاهرة، تاريخ ابن خلدون بقية الجزء الثاني ص 39. البداية و النهاية ابن کثير ج 4 ص 187. الموسوعة في سماحة الاسلام ج 2 ص 945 ط مصر- مطالب السئول ص 40 ط فرهاد ميرزا به سال 1287 ق.