بازگشت

آمدن امام سجاد به دفن ابدان شهداء


و نيز به آمدن حضرت امام سجاد عليه السلام به طريق خارق العاده براي دفن امام عليه السلام و سائر شهداء اشاره نفرموده حالا مي توانيم ادعاء نمائيم چون شيخ اعظم (ره) به اين دو سه موضوع اشاره نكرده هر سه واقع و حقيقت ندارد در صورتي كه آمدن حضرت سجاد عليه السلام به طريق


خارق العاده به كربلاء و حضورش در موقع دفن ابدان طاهره ي شهداء خصوصا امام عليه السلام از مسلمات در ميان شيعه است و در زمان ائمه ي اطهار عليهم السلام و از فرمايشهاي آن حضرات درستي و صحت آن موضوع روشن و از وقائع غيرقابل انكار است.

و مدفون شدن حبيب بن مظاهر (ره) در كنار حائر حسيني مستقلا جاي شبهه نيست زيرا از قرائن و تواريخ به دست آمده چون حبيب (ره) از قبيله ي بني اسد بوده و آنها خواسته اند امتيازي به وي قائل بشوند او را در همان محلي كه فعلا زيارتگاه اوست دفن كرده اند و حر (ره) را قبيله اش به كنار برده و دفن كرده اند و كشف قبر وي به امر شاه اسماعيل صفوي (ره) مشهور و در انوار نعمانيه مذكور است ج 3 ص 266 ط تبريز و اشاره ننمودن شيخ اعظم قدس سره دليل بر عدم وقوع آن نمي شود شايد چون شيخ مفيد (ره) آن را از مشايخش نقل نكرده و مسندا به وي نرسيده و لذا اشاره به آن نفرموده است.