بازگشت

اشكال بر راي ثقافة


آنچه(لجنه ي ثقافت ديني)اظهار رأي كرده بسيار شبيه به جمع ميان اخبار

متعارضه ي فقهي است كه فقهاء در فقه در موقع تعارض روايات مختلفه ي متعارضه در مقام استنباط احكام شرعيه كه مي خواهند از اخبار


متعارضه بعضي را رد نكرده و به كنار نگذارند و به همه ي آنها عمل كرده باشند جمع ميان اخبار مي كنند كه از موارد بسيار مشكل و سخت در مقام اجتهاد و استادي يك فقيه مجتهد را نشان مي دهد. و(لجنه ي ثقافة)هم خواسته ميان تواريخ متعارضه را با آن نحوي كه نقل شد جمع نمايد در صورتي كه تاريخ مجاعه مدرك درستي ندارد و بگمانم از افواه اخذ و وارد كتاب كرده اند و قبري در مدينه ي منوره منسوب به زينب عليهاالسلام وجود ندارد تا يكي از سه مرقد محسوب شود علاوه بر بعضي تاريخها كه(لجنه ي ثقافة)به آنها اشاره كرده ولي مستند آنها را نشان نداده است. و اما اين كه صاحب رساله ي(المرقد الزينبي)گفته: زينب كه در مدينه مدفون است پس از مراجعت از شام به چهار ماه و ده روز سال (61) ه وفات يافته با رأي(لجنه ي ثقافة)كه اظهار كرد كه او خواهر ابويني سيدالشهداء عليه السلام است و ديواري بوي ساقط شد و وفات كرد و سيدالشهداء عليه السلام به وي نماز خواند چطور مي سازد؟ زيرا بنا به قول(لجنه ي ثقافة)بايد اين قضيه قبل از حركت سيدالشهداء عليه السلام از مدينه به سوي مكه و عراق واقع شده باشد و ادعاء صاحب رساله ي( المرقد الزينبي)آنست كه پس از مراجعت زينب از شام در مدينه وفات يافته اين كلمات كه تهافت و تباين كلي با بكيدگر دارند چطور با هم مي تواند توافق پيدا نمايد؟