بازگشت

هدف از قيام عاشورا (2)


بسم اللّه الرحمن الرحيم

الحمد للّه رب العالمين، و الصّلوة والسّلام علي سيّد الانبياء و المرسلين، أبي القاسم محمد و علي آله الطيبين الطاهرين المعصومين. اللّهم كن لوليك الحجة بن الحسن صلواتك عليه و علي آبائه في هذه الساعة و في كل ساعة ولياً و حافظاً و قائداً و ناصراً و دليلاً و عيناً حتي تسكنه أَرضك طوعاً و تمتعه فيهاً طويلاً. السلام عليك يا اباعبداللّه و علي الارواح التي حلّت بفنائك.

فرارسيدن ايام شهادت آقا ابي عبدالله را به پيشگاه مبارك ولي عصر- عجل اللّه تعالي فرجه الشريف- مقام معظم رهبري، مراجع بزرگ قليد و همه شيفتگان مكتب حسيني تسليت مي گويم و از خداي متعال درخواست مي كنم كه در دنيا و آخرت دست ما را از امن ابي عبدالله كوتاه نفرمايد.

طي جلسات گذشته سعي شد سؤال هايي كه پيرامون مسائل عاشورا و قيام ابي عبدالله مطرح مي شود و به ذهن نوجوان ها و جوانان خطور مي كند و براي آن به دنبال جواب روشني هستند، مورد بررسي قرار گيرد.

از جمله مسائلي كه ديشب اشاره كردم، اين بود كه همه ي ما شنيده ايم قيام ابي عبدالله براي احياي اسلام بود. اين يك عنوان كلي است، و درست براي ما روشن نيست كه چگونه حضرت عليه السلام براي احياي اسلام قيام كرد؟ و اين قيام چگونه وسيله اي براي احياي اسلام قرار گرفت؟ آيا حضرت (ع) به هدفي كه براي آن قيام كرده بود رسيد يا نه؟ ديشب قسمتي از وصيت حضرت ابي عبدالله الحسين (ع) به برادرشان محمد حنفيه را قرائت كردم و با توجه به بيانات اخير مقام معظم رهبري ادام الله ظله العالي بر جمله ي «اِنَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْاِصْلاح في أُمَّةِ جَدّي» [1] تكيه كردم.



پاورقي

[1] بحارالانوار، ج 44، ص 329، باب 37، روايت 2.